Gesta Dei Per Francos
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Gesta Dei Per Francos

Regnum Galliae, Regnum Mariae !

AccueilAccueil  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  Dernières imagesDernières images  ConnexionConnexion  
Le Deal du moment :
SSD interne Crucial BX500 2,5″ SATA – 500 ...
Voir le deal
29.99 €

L'abbé de La rocque mondialement connu !

3 participants
AuteurMessage
Louis-Hubert REMY
Ecuyer
Louis-Hubert REMY

L'abbé de La rocque mondialement connu ! Empty
MessageSujet: L'abbé de La rocque mondialement connu !   L'abbé de La rocque mondialement connu ! EmptyMer 7 Fév - 23:57

http://www.traditio.com/comment/com0702.htm

The SSPX Begins Its Transition to the Vernacular Mess of 1965
From: The Fathers

Père Patrick de la Roque of the Society of St. Pius X (SSPX)
This Director of an Official SSPX Publication
Is Advocating Turned-around Altars and the Early Novus Ordo Mess of 1965
With Its Use of the Vulgar Tongues in the Sacred Liturgy
A letter attributed to Fr. Patrick de la Roque, who signs himself Director of the Publication Lettre à nos frères prêtres [Letter to our brother priests (sic)], an official publication of the Society of St. Pius X to New Order presbyters of France, has been circulating in France and causing quite a stir there about the real goals of the Society of St. Pius X (SSPX). France is a stronghold of the SSPX and the source of much of its income.

In reference to a DVD that the SSPX has been distributing in France to Newchurch presbyters to teach them how to perform the Bugninized/Modernized "Indult" Mass, de la Roque writes:

The Tridentine [sic] Mass can just as well (également) be celebrated in the vernacular. In 1965 an edition of the Roman Missal designated also a French translation. In the same way, the ritus servandus introducing the 1962 edition provides for the Mass facing the people, if such should be the case. If Benedict XVI should come to liberalizing this rite, it then seems possible to introduce it progressively in the parishes, without overturning (bousculer) your parishioners' habits all at once.

From this startling letter sent out by an SSPX official and in an official SSPX organ, we have to wonder what the SSPX is teaching in its seminarians at Econe and elsewhere. We already know from reports several years ago that instruction is given not in Latin, as the Church requires, but in French and German. No wonder the vulgar tongues are creeping into some SSPX Messes now. It seems that de la Roque is unaware that the "Tridentine" Mass is entirely in Latin. He is not speaking of the "Tridentine" Mass, but of the Bugninized/Modernized Mass of 1962 -- and not even of that, but of the early Novus Ordo Mess of 1965. The path of replacing the Traditional Latin Mass with the "Indult" Mass of 1962 then the early Novus Ordo Mess of 1965 has been trodden by other organizations working with Newchurch. One case in point was the Society of St. John the Evangelist of Scranton, Pennsylvania.

It has now come out as well that that the SSPX is blithely treating Newchurch presbyters as priests, even though they have not been ordained to celebrate the traditional Roman Catholic Latin Mass, but only to "preside over the assembly" at the Novus Ordo Protestant-Masonic-Pagan service. This is a real problem for the increasing number of traditional Catholics who have concluded that New Order ordinations and consecrations are invalid.

Quo vadis, Societas? Ever since the death of Archbishop Lefebvre, the TRADITIO Network has been consistently skeptical, to say the least, of the SSPX Fellay administration's buddying up to Benedict-Ratzinger and his New Order. Now we have further confirmation that the TRADITIO Network has been correct from the beginning.
Revenir en haut Aller en bas
http://www.a-c-r-f.com/
Repellam umbras
Page
Repellam umbras

MessageSujet: Re: L'abbé de La rocque mondialement connu !   L'abbé de La rocque mondialement connu ! EmptyJeu 8 Fév - 11:40

Les catholiques clairvoyants ne sont pas tous en France...
Abbé Grossin
Sénéchal
Abbé Grossin

Localisation : Par grâce et aussi par vouloir, je dors en Bretagne ce soir...dans la beauté !

MessageSujet: Re: L'abbé de La rocque mondialement connu !   L'abbé de La rocque mondialement connu ! EmptyMar 13 Fév - 13:51

Même l'abbé Laguérie trouve que l'abbé de la Rocque va trop loin dans le libéralisme liturgique ! Il faut le faire ....

Chère Madame,

J’ai lu aussi cette lettre –assez surprenante- signée
de M. l’abbé de la Rocque. Et, disons tout court que j’ai eu la même
réaction que la plupart d’entre vous. Comment ce prêtre si zélé (que je
compte parmi mes amis encore et toujours) qui a toute la confiance des
autorités du District de France et de la Maison Générale de la FSSPX,
peut- il écrire, sans chigner, des propositions aussi libérales ?

Tâchons de comprendre sa pensée, et pour cela, citons
cette lettre ( qui ne fait pas l’ombre d’un doute sur son authenticité,
là, je vous suis : elle aurait été démentie par l’intéressé et par
M. l’abbé de Cacqueray).

Efforçons-nous de comprendre bien la pensée de M. l’abbé de la Rocque.

En charge de la Lettre aux frères prêtres, destinée
principalement aux célébrants de la liturgie de Paul VI, il tâche de
leur montrer que le retour à la messe tridentine peut se faire sans
scandaliser leurs fidèles ( vous mesurez qu’ils en ont vu d’autres…)

Ne voyez- vous pas que c’est uniquement pour cela qu’il
leur propose, comme aménagement, de passer subrepticement de la messe
de Paul VI face au peuple, en français à la messe tridentine, face au
peuple en français, puis, face au peuple en latin ou face à Dieu en
français et finalement face à Dieu en latin ? C’est simple, non ?

Je comprends la stupéfaction que suscitent de telles propositions de la part d’un prêtre, si strict par ailleurs.

Je pense pour ma part, et la Fraternité ne tardera pas
à nous le faire savoir, qu’il ne s’agit que d’un dérapage, tant l’idée
de la messe grégorienne en français ou face au peuple ( à fortiori les
deux !) est stupide, incongrue, inouïe et scandaleuse.

Je pense que ni M. l’abbé de la Rocque, ni M. l’abbé de
Cacqueray, ni Monseigneur Fellay puisse partager une thèse aussi
pastorale ….au sens de Vatican II.

http://blog.institutdubonpasteur.org/spip.php?article17
http://tourdedavid.net
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: L'abbé de La rocque mondialement connu !   L'abbé de La rocque mondialement connu ! Empty

L'abbé de La rocque mondialement connu !
Page 1 sur 1